Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen maken al op prille leeftijd kennis met literatuur. Zij gaan er in diverse situaties mee om, ieder op een geheel eigen, persoonlijke manier. In die activiteiten ontwikkelen zich kennis en verwachtingen, motivatie en vaardigheden. De wijze waarop mensen in hun kinderjaren met literatuurleren omgaan is van fundamenteel belang voor het functioneren van de (volwassen) literatuur. Inzicht in de ontwikkelingsprocessen die zich in de kindertijd afspelen, kan ons inzicht in culturele verschijnselen verdiepen. Dit boek is daartoe een aanzet en tracht te voorzien in de behoefte aan beschrijvende studies over dit onderwerp. 'Welke rolspeelt literatuur in de ontwikkeling van een kind? Hoe kun je kinderen leren dat lezen leuk is? Hoe kun je het lezen bevorderen?' Deze en nog veel andere relevante vragen vormen de rode draad van deze uitgave, bestemd voor iedereen die zich professioneel bezig houdt met kinderen en literatuur. (tekst: achterflap)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- 82-93 --- #GBIB:IDGP --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
942-50-8
82-93 --- jeugdliteratuur --- keuzelijsten --- leesbevordering --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
What children read in the Second World War had an immense effect on how they came of age as they faced the new world. This time was unique for British children - parental controls were often relaxed if not absent, and the radio and reading assumed greater significance for most children than they had in the more structured past or were to do in the more crowded future. Owen Dudley Edwards discusses reading, children's radio, comics, films and book-related play-activity in relation to value systems, the child's perspective versus the adult's perspective, the development of sophistication, retent
Choose an application
Choose an application
In dit boek wordt het fenomeen jeugdliteratuur vanuit verschillende invalshoeken op een wetenschappelijke wijze benaderd. Vanuit de specifieke communicatiesituatie die ontstaat wanneer een volwassene zich richt tot een jonge lezer, belicht de auteur de consequenties hiervan voor de jeugdliteratuur. Verder wordt onder meer aandacht besteed aan de aparte status en het eigen karakter van de jeugdliteratuur. Daarna volgt nog een kort overzicht van de vele genres, elk met eigen mogelijkheden en grenzen. In een laatste hoofdstuk worden een aantal bedenkingen in verband met analyse en evaluatie geformuleerd. (Bron: covertekst)
Children's literature. Juvenile literature --- Psychological study of literature --- Children --- Children's literature --- Books and reading --- History and criticism. --- Academic collection --- #KVHA:Jeugdliteratuur --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- History and criticism --- 071870.jpg --- Jeugdliteratuur --- 829.9 --- jeugdliteratuur
Choose an application
The World through Children's Books is a valuable and easy-to-use tool for librarians, teachers and others who seek to promote international understanding through children's literature. The annotated bibliography, organized geographically by world region and country, contains nearly 700 books representing 73 countries. Sponsored by the United States Board on Books for Young People (USBBY).
Choose an application
Poetry --- Sociology of literature --- poëzie --- jeugdliteratuur --- bakerrijmpjes --- kinderliederen (genre) --- 839.3-93 --- 094:82-93 --- Erfgoededucatie --- Kinderliederen --- 783.1 --- 839.3-93 Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- 094:82-93 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Muziekgeschiedenis in beelden en/of voorbeelden ; algemeen
Choose an application
Sonnie woont met mama bij de blauwe waterplas. Sonnie houdt van spetteren, zwemmen en duiken onder water met veel vriendjes. Sonnie is het stralendste eendje van de waterplas. Op een keer is er een grote, zwarte eend. De zwarte eend zoekt Sonnie op en raakt Sonnie op een akelige manier aan. De zwarte eend doet dat vaker en het lukt Sonnie niet om weg te komen. Sonnie is heel bang en het voelt heel naar. Sonnie straalt niet meer. Op een dag hoort en ziet een grote, lieve eend wat er gebeurt. De grote, lieve eend zorgt dat de zwarte eend niet meer bij Sonnie kan komen en brengt Sonnie bij mama. Mama aait Sonnie net zo lang totdat Sonnies lijfje weer goed voelt en Sonnie weer kan stralen. Daar zwemt Sonnie gaat, dat is wel duidelijk, over seksueel misbruik van kinderen. Het verhaal is voor therapeuten een ingang om met jonge kinderen te praten over ervaren seksueel misbruik en over de gevoelens die een kind daarbij heeft gehad. Het verhaal probeert ook ouders woorden te geven voor ervaringen die zo ingrijpend zijn dat er moeilijk woorden voor te vinden zijn.
Choose an application
Book history --- Children's literature. Juvenile literature --- anno 1200-1499 --- Netherlands --- Flanders --- Children --- Children's literature, Dutch --- Children's literature, Flemish --- Books and reading --- History and criticism. --- jeugdliteratuur --- literatuurgeschiedenis --- Nederlands --- 433.7 --- jeugdliteratuur: geschiedenis --- 094:82-93 --- 839.3-93 --- 839.3-93 Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- 094:82-93 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Flemish children's literature --- Flemish literature --- History and criticism
Choose an application
Introducing Children's Literature is an ideal guide to reading children's literature through the perspective of literary history. Focusing on the major literary movements from Romanticism to Postmodernism, Thacker and Webb examine the concerns of each period and the ways in which these concerns influence and are influenced by the children's literature of the time. Each section begins with a general chapter, which explains the relationship between the major issues of each literary period and the formal and thematic qualities of children's texts. Close readings of selected texts fol
Children's literature. Juvenile literature --- Literature --- Children --- Children's stories, American --- Children's stories, English --- Postmodernism (Literature) --- Romanticism --- Books and reading --- History and criticism. --- 820-93 --- 82-93 --- 820-93 Engelse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Engelse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- History and criticism --- Children's literature. --- Children's stories, American - History and criticism. --- English --- Languages & Literatures --- American Literature --- Pseudo-romanticism --- Romanticism in literature --- Aesthetics --- Fiction --- Literary movements --- Literature, Modern --- English children's stories --- English fiction --- American children's stories --- American fiction --- ROMAN POUR LA JEUNESSE ANGLOPHONE --- ROMAN POUR LA JEUNESSE AMERICAIN --- ENFANTS --- POSTMODERNISME (LITTERATURE) --- ROMANTISME --- HISTOIRE ET CRITIQUE --- LIVRES ET LECTURE --- PAYS DE LANGUE ANGLAISE
Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|